بهترین وعده غذا

ساخت وبلاگ

مراحل طراحی منوی رستوران

طراحی منو را می‌توان در 6 مرحله ساده خلاصه کرد:

لیست آیتم‌های منو را نهایی کنید و آن را در اکسل وارد کنید.

لیست خود را به بخش‌هایی مانند صبحانه، ناهار، شام، پیش غذا، دسر، نوشیدنی و غیره تقسیم کنید.

چیدمان منوی خود را طراحی کنید.

برای طراحی منو از قالب‌های منوی آماده یا منوساز رایگان استفاده کنید.

منوی خود را به صورت PDF ذخیره کنید و آن را چاپ کنید. مطمئن شوید که منوهای کافی برای مشتریان خود دارید.

منوهای خود را در جلدهای منو یا روی تابلوهای منو قرار دهید.

بخش‌های مختلف منو

هنگام ایجاد بخش‌های مختلفی که در منوی غذای شرکتی شما قرار می‌گیرند، باید در نظر بگیرید که منوی شما چند آیتم دارد و چگونه می‌توانید آنها را دسته‌بندی یا تقسیم کنید. به عنوان مثال، آیا می‌توانید بخش غذای اصلی خود را به غذاهای اصلی و ساندویچ ها تقسیم کنید؟ یا می‌توانید آن را به بخش‌های گوشت گاو، مرغ و غذاهای دریایی تقسیم کنید؟ وقتی نوبت به ایجاد بخش‌ها می‌رسد، بهتر است تا حد امکان خاص باشید، تا مشتریان شما به راحتی بتوانند چیزی را پیدا کنند که برایشان جذاب باشد.

ایجاد بخش‌های منو برای مواد تشکیل دهنده خاص، مانند گوشت گاو، گوسفند یا مرغ، به ویژه در رستوران‌های محلی که غذاهای ناشناخته دارند، ضروری است. طراحی منو یکی از مهمترین مراحل راه اندازی رستوران است چرا که روی حاشیه سود رستوران شما تاثیر مستقیم دارد.

برای هریک از بخش‌های منوی خود یک غذای ویژه انتخاب کنید و متن آن را پررنگ کنید، به گونه ای که از سایر آیتم‌های منو برجسته‌تر به نظر برسد. این‌گونه می‌توانید به مشتری در فرایند تصمیم‌گیری‌اش کمک کنید. همچنین می‌توانید درست در زیر یک غذای اصلی، نوشیدنی مناسب آن را در توضیحات منو بیاورید. این روش علاوه بر کمک به انتخاب مشتری، سود شما را نیز افزایش دهد.

اصول طراحی منوی رستوران

1- منوی رستوران چند صفحه باید داشته باشد؟

تعداد صفحات منو از هر چیزی مهم‌تر است و به تعداد آیتم‌های منو بستگی دارد. وقتی نوبت به منوها می‌رسد، کم هم زیاد است (Less is more). اگر منوی شما صفحات زیادی داشته باشد، مشتریان را سردرگم می‌کند. گزینه‌های بیش از حد در واقع باعث می‌شود که مشتریان اصلاً انتخاب نکنند. و در واقع روند تصمیم‌گیری را به کلی مختل کند. محدود کردن انتخاب‌های مشتریان، آنها را آزاد می‌گذارد تا غذاهای مورد علاقه‌شان را سفارش دهند و به شما کمک می‌کند تا سود بیشتری کسب کنید.

 

بهترین وعده غذا ...
ما را در سایت بهترین وعده غذا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیدا narijeehca بازدید : 15 تاريخ : پنجشنبه 24 خرداد 1403 ساعت: 21:55

وقتی به بهترین روز کاری‌ای که داشتید، فکر می‌کنید، می‌توانید دلایلی برای بهره‌وری بیش‌تر ببینید؟ خیلی‌ها به‌واسطه خواب خوبی که دارند، روز بهتری را شروع می‌کنند و بعضی‌ها ورزش کردن صبحگاهی روی روزشان و کاری که انجام می‌دهند، تأثیر می‌گذارد. دانشمندان اما به این نتیجه رسیدند که تغذیه سالم برای کارمندان، یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توان برای افزایش بهره‌وری در محل کار پیش گرفت.

روزهایی داریم که سریع هستیم، شور و اشتیاق زیادی داریم و احساس خستگی کم‌تری می‌کنیم؛ بخشی از این احساس، به غذاهای سالمی که می‌خوریم، برمی‌گردد. شاید در گذشته نه اما امروزه بسیاری از کسب‌وکارها کترینگ شرکتی با استراتزی‌های تغذیه سالم برای کارمندان، تلاش می‌کنند تا زندگی اداری را در محل کار بهبود ببخشند و عملکرد نیروی انسانی‌شان را تقویت کنند.

به همین خاطر، در این مطلب از مجله سلامتی لیمومی به‌سراغ این موضوع بسیار جذاب رفتیم تا ببینیم که تغذیه سالم چه تأثیری روی عملکرد کارمندان می‌گذارد، چگونه می‌توان آن را پیاده‌سازی کرد و چه وعده‌های غذایی‌ای را می‌توان در محل کار به کارمندان ارائه داد. فواید تغذیه سالم برای کارمندان چیست؟

غذا تأثیر مستقیمی روی عملکرد و بهره‌وری ما دارد و حتی علم هم این موضوع را اثبات می‌کند: بدن ما تقریباً هرچیزی که می‌خوریم را به گلوکز یا انرژی تبدیل می‌کند تا مغز هوشیاری خودش را حفظ کند. اگر مغز ما گلوکز کافی دریافت نکند، تمرکزمان را از دست می‌دهیم.

در نظر داشته باشید که همه غذاها با سرعت یکسانی به گلوکز تبدیل نمی‌شوند. مثلا ماکارونی، نان و نوشابه، گلوکز خود را به‌سرعت آزاد می‌کنند و به‌سرعت هم افت گلوکز را در بدن به‌وجود می‌آورند اما غذاهایی مثل چیز برگر و ناگت، گلوکز پایدارتری دارند اما بدن برای آزاد کردن انرژی باید زمان بیش‌تری صرف کند.

لیستِ زیر بخشی از مهم‌ترین فواید تغذیه سالم برای کارمندان است:

افزایش بهره‌وری: داشتن رژیم غذایی سالم تأثیر بسیار زیادی در حال خوبِ ما دارد و این حال خوب، می‌تواند در تمامی جنبه‌های زندگی از جمله محل کار هم تأثیر بگذارد. زمانی که تغذیه سالمی داشته باشید، می‌توانید وظایف‌تان را با بیش‌ترین میزان بهره‌وری انجام دهید.

روحیه بالاتر: pubmed می‌گوید که دانشمندان در یک مطالعه ثابت کرده‌اند که خوردن میوه و سبزیجات می‌تواند رضایت و شادی فرد از زندگی را بیش‌تر کند. تغذیه سالم برای کارمندان روی فرسودگی شغلی تأثیر می‌گذارد و روحیه آن‌ها را تقویت می‌کند.

افزایش مشارکت در محل کار: درست کردن یک عادت در محل کار و اضافه کردن آن به فرهنگ سازمانی، به کارمندان کمک می‌کند تا یکدیگر را تشویق کنند و فضایی سالم‌تر و منظم‌تر برای یک‌دیگر به‌وجود آورند.

سطوح انرژی پایدارتر: همان‌طور که گفتیم، هر غذایی که می‌خوریم به شکل متفاوتی انرژی را در بدن ما آزاد می‌کند. داشتن فرهنگِ تغذیه سالم برای کارمندان کمک می‌کند تا مواد مغذی مورد نیاز بدن در طول ساعات کاری به‌شکلی سریع و پایدار به بدن ما برسد و بهره‌وری به همان میزان افزایش پیدا کند.

کاهش مرخصی‌های کاری: عادات غذایی ناسالم بیماری‌های زیادی مثل چاقی، دیابت و مشکلات قلبی را به‌همراه دارد که تمامی آن‌ها می‌تواند مرخصی‌های کاری زیادی را برای هر کارمند به‌همراه داشته باشد. با ارائه گزینه‌های غذایی باکیفیت می‌توانید سلامت و رفاه کلی هر کارمند را بهبود ببخشید و از غیبت‌های متعدد نیروی کار، دوری کنید.

افزایش رضایت شغلی: تحقیقات نشان می‌دهد که تغذیه سالم برای کارمندان روی افزایش رضایت شغلی تأثیرگذار است. زمانی که محیطی سالم توسط کسب‌وکار ایجاد شود و تغذیه هر کارمند مورد توجه قرار بگیرد،‌ سطح استرس اشخاص کاهش یافته و احساسِ شادمانی در آن‌ها افزایش پیدا می‌‌کند و همین موضوع می‌تواند رضایت از موقعیت شغلی را چند برابر کند. راهنمای وعده‌های غذایی سالم در محل کار

ما می‌دانیم که تغذیه سالم برای کارمندان نقش مهمی ایفا می‌کند، اما نمی‌دانیم که چه مواد غذایی‌ای می‌توان در وعده‌های غذایی مختلف‌شان قرار داد. رسیدن به جواب در این بخش چالش‌های خیلی زیادی دارد، اما نشدنی نیست. در ادامه قرار است یک راهنمای کامل و جامع از وعده‌های غذایی سالمی که می‌توان در محل کار ارائه داد را شرح دهیم:

صبحانه

برای صبحانه بهتر است به‌سراغ مواد غذایی زیر بروید؛ ترجیحاً مواد غذایی‌ای را انتخاب کنید که پخته، آب‌پز یا بخارپز باشند:

انواع میوه‌ها و سبزیجات تازه فصلی یا محلی

ماست

گرانولا با میوه‌های خشک

نان شیرین

پنیر خامه‌ای کم‌چرب یا مربا

غلات کامل و غلات کم‌قند

مافین‌های کوچک ناهار و شام

بعد از یک صبح کار شلوغ، زمان آن رسیده که کارمندان اندکی استراحت کنند و انرژی لازم برای اتمام ساعات کاری را به‌دست آورند. به همین دلیل مواد غذایی زیر می‌توانند گزینه‌هایی مناسب باشند:

انواع میوه‌های تازه فصلی

سوپ‌های حاوی آب‌گوشت یا سبزیجات با سدیم کم

غلات کامل

ساندویچی که حاوی سبزیجات تازه، پنیر، و گوشت بدون چربی (مثل گوشت مرغ‌بوقلمون یا ماهی) باشد.

پاستا با روغن زیتون، گوجه‌فرنگی و سایر سس‌های گیاهی

خورشت لوبیا

لازانیای سبزیجاتچگونه تغذیه سالم برای کارمندان را در یک کسب‌وکار بگنجانیم؟

رفاه کارکنان برای موفقیت هر شرکتی اهمیت خیلی زیادی دارد و نقش تغذیه هم در این بین خیلی مهم است. داشتن یک رژیم غذایی متعادل نه‌تنها برای حفظ سلامت جسمانی ضروری است، بلکه تأثیر زیادی روی سلامت روان، سطح انرژی و بهره‌وری کلی کارمندان دارد. در ادامه قصد داریم به ایده‌هایی اشاره کنیم که کسب‌وکارها برای گنجاندن فرهنگِ تغذیه سالم برای کارمندان خود می‌توانند استفاده کنند:

میان‌وعده‌های سالم تهیه کنید

اغلب کارمندان در طول روز دنبال تنقلاتی هستند که کنار دست‌شان باشد و هر زمان که احساس گرسنگی کردند، به سراغ‌شان بروند. از آن‌جایی که چه در داخل شرکت و چه در بیرون، گزینه‌های ناسالمی وجود دارد، عادت‌های غذایی بدی در کارمندان ایجاد می‌شود.

شرکت‌ها می‌توانند تنقلات سالمی مثل میوه‌های تازه، سبزیجات، آجیل، تنقلات یا غلات کامل را به لیست مواد غذایی‌شان اضافه کنند تا هر کارمند میان‌وعده رژیمی و سالم‌تری داشته باشد.

مصرف بیش‌تر آب را تشویق کنید

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در زندگی ما ایرانی‌ها این است که خیلی از ما آبِ کمی در طول روز می‌نوشیم. کم‌آبی بدن می‌تواند منجر به خستگی، سردرد و کاهش بهره‌وری شود. هر کسب‌وکار با تهیه بطری‌های آب و اضافه کردن دستگاه‌های تصفیه آب در سرتاسر محیط کار، کارمندان را به نوشیدن آب بیش‌تر تشویق کنند.

بهترین وعده غذا ...
ما را در سایت بهترین وعده غذا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیدا narijeehca بازدید : 14 تاريخ : چهارشنبه 9 خرداد 1403 ساعت: 22:50

آیا می دانید مهم ترین معیار انتخاب منوی  بهترین غذای شرکتی چیست؟

چه غذاهایی می تواند راندمان کاری اعضای گروه یک شرکت را افزایش دهد؟ چه نوع غذاهایی باید برای سرو ناهار و شام کارمندان انتخاب شود تا بتواند رضایت جمع زیادی از کارمندان را به دست آورد و روزانه با داشتن تنوع بالا دغدغه خوراک را از کارکنان یک مجموعه برطرف سازد؟ پس تا پایان متن با ما همراه باشید تا شما را با مهمترین معیار انتخاب یک منوی غذای شرکتی آشنا کنیم.

بهترین انتخاب منوی غذای پرسنلی

همان طور که می دانید تمام کارکنان شرکت ها، ادارات، سازمان ها و… برای انجام فعالیت های خود به سطح بالایی از انرژی نیاز دارند که در این میان کیفیت غذای روزانه به همراه کمیت آن می تواند رابطه مستقیمی با عملکرد کارکنان و میزان بازدهی آنها داشته باشد، از این رو بیشتر شرکت ها و سازمان ها سعی کرده ارائه دادن غذا در وعده های مختلف را یکی از مهمترین فاکتورها جهت افزایش عملکرد کارکنان خود در نظر بگیرند؛ زیرا آنچه به افراد در حال فعالیت،  انرژی می بخشد گلوکز موجود در غذای فرد می باشد، پس زمانی مغز و بدن می تواند بیشترین بازدهی را داشته باشد که گلوکز خوبی را از طریق مواد خوراکی دریافت نماید.

البته هر نوع خوراکی نمی تواند میزان گلوکز مورد نیاز فرد را تامین نماید، پس بهتر است در انتخاب منوی غذای پرسنلی به دنبال غذاهایی باشید که زود هضم هستند و سطح بالایی نشاسته را در خود جای داده اند.

منو غذایی شرکتی مناسب ترین انتخاب بهترین منوی غذای پرسنلی

بیشتر افرادی که در شرکت ها و ادارات استان تهران در حال فعالیت هستند غالبا به دلیل طولانی بودن مسافت منزل تا محل کار حداقل یکی از خوراک های روزانه خود مانند صبحانه، ناهار و یا شام را حتما در فضای کاری خود میل می کنند که در این میان برخی از شرکت ها تهیه یک و یا چند وعده غذایی کارکنان خود را بر عهده می گیرند. اما باید گفت سازمان هایی که سفارش غذای شرکتی را برای مجموعه کارمندان خود فراهم می آورند لازم است در مورد انتخاب منوی غذای پرسنلی حتما به مواردی مانند:

کیفیت غذای شرکتی

تنوع منو غذای پرسنلی

تغییر منو غذای شرکتی

نحوه پخت غذا

سفارش آنلاین غذای شرکتی

تهیه غذا از بهترین مواد اولیه

و بسیاری فاکتورهای مهم دیگر توجه کافی داشته باشند.

کیفیت غذای شرکتی چگونه است؟

زمانی که صحبت از کیفیت غذای شرکتی به میان می آید تمام حواس ها به سمت کیفیت و تازه بودن مواد اولیه و همچنین نحوه پخت غذا معطوف می شود. چنانچه در انتخاب منوی غذای پرسنلی از تازه ترین و مرغوب ترین مواد اولیه استفاده شود بدون شک طعم و مزه مطلوب تری در انواع غذاها احساس خواهد شد، به همین دلیل است که بهترین کترینگ ها همیشه از مواد اولیه ای تهیه شده  که به صورت روزانه خریداری می شوند.

بنابراین به شما پیشنهاد می دهیم قبل از انتخاب منوی غذای پرسنلی حتما با بازدید از کیفیت مواد اولیه و همینطور شیوه طبخ غذا و از همه مهمتر حفظ بهداشت محیط آشپزخانه و دارا بودن کارت بهداشت تمام کارکنان تهیه کترینگ کیبو با اطمینان کامل تهیه غذای خود و دیگر اعضای مجموعه را انجام دهید؛ زیرا مجموعه سلامت کارکنان را مهمترین اولویت کار خود می دانند و هیچ گاه با استفاده از مواد اولیه نا مرغوب و ارزان قیمت سعی نمی کنند تا عملکرد کارکنان یک مجموعه را کاهش دهند.

تنوع منوی غذای شرکتی چگونه است؟

از آنجایی که منوی غذای شرکتی با طیف گسترده ای از ذائقه ها و سلیقه ها رو به رو می باشد بنابراین لازم است تا منوی غذای پرسنلی  از تنوع مناسبی برخوردار باشد. چون همانطور که افراد یک خانواده ذائقه های متفاوتی دارند پس کارکنان یک شرکت هم دارای سلیقه و. ذائقه های مختلفی هستند. بنابراین در هنگام انتخاب منوی سازمانی کترینگ غذاهایی را سفارش دهید که منطبق با طبع جمع زیادی از مجموعه باشد؛ زیرا تیم کترینگ ناریجه با ارائه دادن تعداد زیادی غذای اصلی و انواع خورش ها سعی کرده است با قرار دادن چندین مخلفات و دورچین ها نظر هر نوع ذائقه ای را به سمت خود جلب کند و قدرت انتخاب گسترده تری را برای مشتریان خود فراهم آورد.

بهترین وعده غذا ...
ما را در سایت بهترین وعده غذا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیدا narijeehca بازدید : 28 تاريخ : يکشنبه 6 خرداد 1403 ساعت: 23:29

منوی رستوران هویت و اصالت رستوران را نشان می‌دهد. از این رو طراحی منو رستوران مرحله‌ای است که حاوی ظرایف و دقایق زیادی است. در این اینفوگراف کوشیدیم بخشی از آنچه طراح منو بایستی در نظر بپروراند و در عمل به کار ببندند را عنوان کنیم.

طراحی منوی رستوران یکی از اقدامات اساسی است که بایستی در مرحله راه اندازی رستوران پیموده شود و بر روی هویت بصری و برندینگ رستوران اثرگذاری مستقیم دارد. بر اساس بررسی‌های انجام شده با طراحی زیبا می‌توان سودآوری رستوران را بین 10 تا 15 درصد افزایش داد. منوی رستوران نشان دهنده اصالت آن رستوران است، بنابراین طراحی منوی رستوران مرحله ای است که حاوی ظرافت ها و جزئیات بسیاری است که طراحی منوی غذای سازمانی یکی از اقدامات مهمی است که در مرحله راه اندازی رستوران باید به شکل قابل توجهی رعایت شود وطراحی منو تاثیر مستقیمی بر هویت بصری و برندسازی رستوران دارد که در این مقاله می خواهیم آنچه باید در طراحی منو رستوران بدانیم را بررسی کنیم.طراحی منو رستوران

برای طراحی منو رستوران لازم است تا ایده و خلاقیت بسیاری استفاده شود. در واقع منو یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند به افزایش مشتری و البته افزایش رضایت آن ها بی انجامد. منو رستوران باید شامل طراحی خارق العاده برای ایجاد رغبت، خوانایی بسیار خوب، قیمت و مواد اولیه ی هر غذا باشد تا افراد انتخاب آسان تری داشته باشند. پس لازم است در هنگام طراحی منو، از افرادی که خلاقیت و ایده های خوبی در این زمینه دارند، استفاده نمود؛ زیرا باید  نکاتی جهت طراحی و چیدمان به کار برد که مستلزم افراد خلاق و حرفه ای دارد.

لازم به ذکر است ابتدا باید سبک و سلیقه ی خود را در طراحی منو در نظر گرفته و سپس به سفارش طراحی منو و تجهیزات فست فود بپردازید. همچنین می توانید منو را در شبکه های اجتماعی یا وبسایت خود قرار داده تا افراد با مشاهده منو رستوران شما، رغبت بیشتری برای حضور در رستوران داشته باشند.

آنچه باید در طراحی منو رستوران بدانیم

آنچه باید در طراحی منو رستوران بدانیم این است که از اسامی جذابی استفاده کنید، مشخصات غذا در قسمت توضیحات باشد، حجم منو و استفاده از عکس غذا و همچنین استفاده از رنگ ها برای برانگیختن اشتها در طراحی منو استفاده کنید.

شکل و طراحی منو را درست انتخاب کنید و اگر می خواهید رستوران خویش را به صورت مجلل نشان دهید می توانید برای طراحی منو از جلد سخت و چرمی استفاده کنید و در طراحی منو رستوران را سازمان دهی کنید یعنی از متن های فراوان در منو استفاده نکنید.

همچنین برای جذاب شدن طراحی منو رستوران از فونت های مناسبی استفاده کنید و حروف به شکل منظم تایپ شده باشد و حالت هرج و مرج نداشته باشد، برای منوهای سبک ویکتوریایی، فونت‌های فانتزی و دقیق ممکن است کارساز باشند اما برای تکمیل ظاهر کلی طراحی منو رستوران باید از فونت‌های ساده ای استفاده کرد که برای چشم راحت هستند.

در طراحی منو رستوران از کلمات مناسبی استفاده کنید و لازم نیست در طراحی منو رستوران کلمات پیچیده به کار ببرید و از صفت هایی استفاده می کنید که به بهترین وجه تخیل بصری مشتری شما را تحریک می کند. به یاد داشته باشید که هدف اصلی در طراحی منو رستوران اطلاع رسانی به مشتری در مورد غذای خود است. بنابراین، طراحی منوی رستوران خود را تا حد امکان کوتاه و در عین حال موثر آماده کنید و بهتر است شما از کلماتی استفاده کنید که توجه مشتری را به خود جلب کند تا از کلمات تخصصی که در آشپزخانه و رستوان استفاده می شود1- از اسامی جذاب و لوکس استفاده کنید:

شما با شنیدن دوبلین کادل یا ساراواک لاکسا به چه چیزی می‌رسید؟ من خودم به شخصه به این فکر خواهم کرد که غذایی جذاب وتازه جلوی روی خود خواهم دید که تجربه تازه ای خواهد بود.

تجربه رستوران رفتن در واقعیت امر چیزی بیش از غذا خوردن است. لذت غذا خورن شامل تعامل به فرهنگ و فضا است. شما تجربه بی نظیر و تازه را به مشتریان می دهید. شاید به همین دلیل است که غذاهای سنتی ایرانی که مشتریان می‌توانند در منزل درست کنند از بازار خوبی در صنعت رستوران داری برخوردار نیست.

2- مشخصات غذا را در بخش توضیحات بیاورید:

مشتریان می‌خواهند بدانند که بشقابی که روبروی آنها قرار گرفته است شامل چه موادی می‌شود. اندازه آن چیست و چند کالری دارد.

3- حجم منو و استفاده از عکس:

منویی که جلوی مشتریان می‌گذارید باید اندازه معقولی داشته باشد. بالا بودن تعداد غذاها لزوماً به سود شما تمام نمی شود و ممکن است مشتریان را هم گمراه کند. مضاف بر اینکه بالا بودن حجم منو خلاقیت را طراحی گرافیک می‌گیرد. شما به این خلاقیت و توانمندی گرافیست نیاز دارید تا او با بکارگیری المان‌های مختلف مشتریان را به سمت غذاهایی با سود بالاتر هدایت کند.

علاوه بر این بایستی از تصویر به جای خود استفاده کنید تا مشتریان با تصویر غذایی که اندکی بعدتر جلوی آنها قرار می گیرند، آشنا بشوند. مخصوصاً اگر نامی که برای غذا گذاشته باشید نامی بیگانه باشد، تصاویر به اندازه کافی برای مشتریان کشش ایجاد خواهد کرد.

بهترین وعده غذا ...
ما را در سایت بهترین وعده غذا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیدا narijeehca بازدید : 35 تاريخ : سه شنبه 1 خرداد 1403 ساعت: 22:27

وقتی حرف از غذای ایرانی می شود کمتر کسی است که بگوید از این غذاها خوشش نیامده است. اکثر گردشگرانی که به ایران می آیند عاشق غذاهای ایرانی مانند کباب کوبیده و قرمه سبزی می شوند. اما ایرانی هایی که قبل تر ها معمولا کمتر چنین حسی به غذاهای خارجی داشتند چرا امروزه به سمت غذاهای خارجی مانند پیتزا و لازنیا و غذاهای چینی و … کشیده می شوند؟  به نظر شما علت این امر چیست؟ برای اینکه در مورد غذاهای ایرانی بیشتر بدانیم، با تهیه غذا گاندی و این مقاله همراه باشید. شاید یکی از اصلی ترین دلایل جوان ها برای روی آوردن به غذاهای خارجی و به خصوص فست فود ها که ضرر فراوانی برای آن ها دارد؛ تکراری بودن برنامه غذایی در خانه ها باشد.  جوان ها سعی می کنند در ماه چند باری به کترینگ ناریجه ، رستوران ها و فست فود ها  سر بزنند و از روی منو غذاهای خارجی را انتخاب کنند و یا از روی دستور العمل کتاب آشپزی این غذا ها را خود در خانه بپزند. اگر چه بعضی از این غذا ها واقعا خوشمزه است و همه را تحریک می کند گاهی به سراغشان بروند.

انواع خدمات پذیرایی توسط شرکت‌های تهیه غذا و خدمات مجالس

امروزه شرکت ‌های تهیه غذا، علاوه بر ارائه خدمات در زمینه طبخ، تهیه و سرو غذا در انواع مختلف مانند غذای شرکتی، به برگزاری مراسمات و خدمات مجالس مختلف در منازل و سایر مکان‌ های مورد نظر متقاضیان پرداخته و تمامی تشریفات، امکانات و خدمات را به نحو احسنت اجرا خواهند نمود.

خدمات برگزاری جشن تولد

یکی از مراسمات رایج و پرطرفدار در جمعیت مردم سراسر جهان، برگزاری جشن تولد است. شرکت‌ های خدماتی و اجرا کننده مراسمات، با ارائه انواع مختلفی از تجهیزات تزئینی، پذیرایی و تشریفاتی، قادر به خلق یک خاطره ماندگار برای کاربران بوده و لذت برگزاری یک جشن تولد متفاوت و منحصر‌ به ‌فرد را برای آنها به ارمغان خواهد آورد. اجرای تزئینات و آراستگی فضای برگزاری جشن تولد، طراحی و ارائه انواع مختلف تم‌ های پسرانه و دخترانه در طرح و رنگ‌ های متنوع، تهیه غذا و دسر، تهیه کیک و سایر تجهیزات پذیرایی مراسم جشن تولد، آماده‌ سازی انواع تزئینات درخواستی از سمت مشتری و سرو بهترین غذاهای مناسب تولد سرد و گرم با استفاده از کادر متخصص، باسلیقه و با تجربه، از مهمترین اقدامات و خدمات این مراکز در خصوص اجرای جشن تولد به شمار می‌آیند.

خدمات برگزاری مراسم عقد و عروسی

بدون شک یکی از مهمترین و منحصر ‌به ‌فرد ترین لحظات زندگی هر فرد، مراسم عقد و عروسی است. برگزاری متفاوت و به یادماندنی این مراسم در منزل، تالارهای عروسی و یا باغ تالارهای انتخاب شده توسط برگزار کنندگان مجالس عروسی، از مهمترین خدمات و برنامه‌ های اجرایی توسط شرکت ‌های تهیه غذا و خدمات برگزاری مراسم است. چیدمان سفره عقد انتخاب شده، تهیه غذا و چیدمان میز سلف سرویس و آماده‌ سازی انواع تجهیزات تزئینی و پذیرایی و تشریفات برگزاری این مراسم از خدمات ارائه شده توسط شرکت ‌های مختلف برگزاری مراسمات و مجالس است.

توصیه برای خوش‌طعم کردن سبزی‌ها

بهتر است برخی از سبزی‌ها مانند هویج، گل‌کلم، پیاز و گوجه‌فرنگی را اصلاً نپزید. چون این سبزی‌ها به صورت خام خوشمزه‌تر هستند. شما می‌توانید آن‌ها را قطعه‌قطعه و با کمی آب‌لیمو طعم دار کنید و کنار ظرف غذایتان بچینید. اگر سفت و سختی هویج برای شما یا کودکتان قابل تحمل نیست، می‌توانید آن را رنده کنید تا خوردنش آسان‌تر شود.

هیچ طعم‌دهنده‌ای مانند پودر سیر، فلفل سیاه و مقدار بسیار کمی نمک نمی‌تواند سبزی‌های شما را خوش‌طعم کند. افزودن کمی کره، روغن زیتون یا روغن کنجد به سبزی‌های پخته هم می‌تواند طعم فوق‌العاده‌ای به آن‌ها ببخشد.

هرگز به سبزی‌هایی که قرار است پخته شوند، آب‌لیمو یا سرکه اضافه نکنید. این کار باعث تلخ و بدبو شدن آن‌ها می‌شود. شما می‌توانید آب‌لیمو و سرکه را بعد از پخت به سبزی‌ها اضافه کنید.برای اینکه ویتامین‌ها، شکل و بافت سبزی‌ها از دست نروند و بی‌طعم نشوند، بهتر است به جای آب پز کردن یا جوشاندن آن‌ها، از روش بخارپز استفاده کنید.حواستان باشد که گوشت قرمز را با آب سرد و مرغ را با آب گرم بپزید تا طعم بهتری پیدا کنند. برای پختن هر یک عدد مرغ کامل، یک لیوان آب کافی است. و شما با افزودن آب بیشتر، فقط طعم مرغ را از بین خواهید برد

ذرت، نخودفرنگی، باقلا و لوبیا سبز را بلافاصله بعد از پخت از داخل ظرف خارج کنید تا پوست رویی آن‌ها جدا نشود و ظاهر زشتی پیدا نکنند. در ضمن، افزودن کمی کره، نمک و آویشن می‌تواند طعم این سبزی‌ها را بسیار مطلوب‌تر کند.

اضافه کردن کمی نمک، گردوی آسیاب شده، کره و پونه خشک به سیب‌زمینی پخته‌شده، طعم فوق‌العاده جدیدی را به این خوراکی مفید می‌دهد.

پختن ساقه کرفس، کنگر و بروکلی با آب مرغ یا آب گوشت باعث خوش‌طعم شدن این سبزی‌ها می‌شود. البته به شرطی که زیاد حرارت نبینند و بعد از پخت هم کمی سرکه بالزامیک به آن‌ها اضافه شود

 

بهترین وعده غذا ...
ما را در سایت بهترین وعده غذا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیدا narijeehca بازدید : 49 تاريخ : جمعه 14 ارديبهشت 1403 ساعت: 15:59